دوره عارضه یابی و بهبود کسب و کار
-
سطح دوره: حرفه ای
-
نوع دوره: حضوری و آنلاین
-
مدرس: سید علیرضا بطحایی
-
مخاطب: کلیه مدیران عامل کسب و کارهای کوچک و متوسط ، مدیران برنامه ریزی استراتژیک
-
تعداد جلسه: 2
-
تاریخ برگزاری جلسه8 و 15 مهرماه 1404
-
ساعت برگزاری جلسه9:00 الی 13:00


قیمت:
3,168,000 تومان
3,200,000

امتیاز : 0 از 5
در فضای پرتغییر و رقابتی امروز، سازمانها برای حفظ پویایی و رقابتپذیری نیازمند شناسایی مستمر نقاط ضعف و فرصتهای بهبود هستند.
عارضهیابی سازمانی یکی از ابزارهای کلیدی برای بررسی سیستماتیک ساختارها، فرآیندها، فرهنگ و عملکرد سازمان است که با هدف تشخیص موانع رشد و تدوین راهکارهای ارتقاء طراحی شده است.
دوره «عارضهیابی و بهبود کسبوکار» با رویکردی کاربردی و پروژهمحور به فراگیران کمک میکند تا مهارتهای لازم برای تحلیل وضعیت موجود، شناسایی ریشهای مشکلات و ارائه راهکارهای عملی برای بهبود عملکرد سازمانی را به دست آورند.
این دوره، پلی است میان مشاهده دقیق، تحلیل علمی و اقدام عملی برای بهبود و توسعه کسبوکارها.
دستاوردهای دوره
- تسلط بر اصول و فرایند عارضهیابی در سازمانهای مختلف
- توانایی تحلیل ساختار، فرآیندها، فرهنگ سازمانی و عملکرد واحدها
- مهارت در تهیه گزارشهای حرفهای عارضهیابی و ارائه راهکارهای اجرایی
- آشنایی با مدلهای مرجع عارضهیابی و ابزارهای تحلیل کسبوکار
- آمادگی برای اجرای پروژههای واقعی عارضهیابی و بهبود در سازمانها یا به عنوان مشاور مستقل
سرفصل های دوره

1- مبانی عارضهیابی سازمانی

تعریف، ضرورت و اهمیت عارضهیابی / انواع عارضهیابی (کلی، موضوعی، عملکردی و ساختاری)

2- فرآیند گامبهگام عارضهیابی

تعیین هدف و دامنه پروژه / جمعآوری دادهها (مصاحبه، پرسشنامه، مشاهده و مستندسازی) /تحلیل دادهها و تشخیص مشکلات اصلی

3- مدلها و چارچوبهای عارضهیابی

معرفی برجسته ترین مدل های عارضه یابی / تشریح نحوه بکارگیری مدل ها / ارائه مثال های کاربردی

4- ابزارهای تحلیل و ارزیابی کسبوکار

آشنایی با BABOK / شناخت ابزار های تحلیل کسب و کار

5- طراحی راهکارهای بهبود

اولویتبندی مسائل / تدوین راهکارهای بهبود کوتاهمدت، میانمدت و بلندمدت / برنامهریزی استقرار تغییرات

6- تهیه گزارش و ارائه پروژه عارضهیابی

اصول تهیه گزارش حرفهای عارضهیابی / تکنیکهای ارائه مؤثر نتایج و توصیهها / مطالعات موردی (Case Studies) و تعریف پروژه عملی