دوره تربیت کارشناس حرفه ای تعالی سازمانی (آموزش کار با سامانه تعالی)
-
سطح دوره: حرفه ای
-
نوع دوره: حضوری و آنلاین
-
مدرس: سید علیرضا بطحایی ، علیرضا مشکلاتی
-
مخاطب: کلیه مدیران و کارشناسان واحدهای برنامه ریزی و یا سیستم و روش ها
-
تعداد جلسه: 4
-
تاریخ جلسه29 و 30 خرداد و 5 و 6 تیرماه
-
ساعت برگزاری جلسه9:00 الی 17:00


قیمت:
12,800,000 تومان
امتیاز : 0 از 5
در دنیای رقابتی امروز، موفقیت سازمانها تنها به ارائه محصولات یا خدمات باکیفیت محدود نمیشود؛ بلکه توانایی سازمان در یادگیری، بهبود مستمر و خلق ارزش پایدار تعیینکننده جایگاه آن خواهد بود.
مدلهای تعالی سازمانی نظیر EFQM، به عنوان چارچوبهای معتبر بینالمللی، مسیر سرآمدی را برای سازمانها ترسیم میکنند.
دوره «تربیت کارشناس حرفهای تعالی سازمانی» با هدف توسعه دانش و مهارتهای تخصصی در زمینه ارزیابی، تحلیل و بهبود عملکرد سازمانها طراحی شده است.
در این دوره، فراگیران ضمن آشنایی با مفاهیم نوین تعالی، روشهای خودارزیابی و ابزارهای پیشرفته بهبود، برای ایفای نقش مؤثر در مسیر تعالی و سرآمدی سازمانها آماده میشوند.
دستاوردهای دوره
- تسلط بر مفاهیم بنیادین تعالی سازمانی و مدل EFQM 2025
- مهارت در انجام خودارزیابیهای سازمانی و تدوین برنامههای بهبود
- توانایی تحلیل شکافهای عملکردی و ارائه راهکارهای بهبود مستمر
- آشنایی با ابزارها و روشهای سنجش بلوغ سازمانی
- کسب آمادگی برای حضور در ارزیابیهای ملی تعالی سازمانی
- توانایی طراحی پروژههای تحول و ارتقای عملکرد در سازمانها
سرفصل های دوره

1- مبانی و مفاهیم تعالی سازمانی

مفهوم تعالی سازمانی و ضرورت آن / تاریخچه، تکامل و معرفی مدل EFQM / ارزشها و اصول بنیادین تعالی

2- تشریح مدل EFQM 2025

معیارهای جهت گیری (Direction) / معیارهای اجرا (Execution) / معیارهای نتایج (Results) / منطق رادار (RADAR) و نحوه ارزیابی عملکرد

3- فرآیند خودارزیابی سازمانی

روشهای خودارزیابی (پرسشنامه، کارگاهی، شبیهسازی جایزه) طراحی برنامههای بهبود بر مبنای نتایج خودارزیابی تحلیل شکاف و تدوین اقدامات اصلاحی

4- ابزارها و تکنیکهای تعالی

مدیریت پروژههای بهبود/ استفاده از دادهها و اطلاعات در تصمیمگیری تعالیمحور

5- تعالی منابع انسانی و فرهنگ سازمانی

نقش رهبری و کارکنان در دستیابی به تعالی / ایجاد فرهنگ یادگیری و نوآوری / مدیریت تغییر در مسیر تعالی

6- آماده سازی برای حضور در فرآیند جایزه

آشنایی با جایزه ملی کیفیت و تعالی ایران / اظهارنامه نویسی / مستندسازی نتایج و آمادهسازی شواهد ارزیابی / نکات کلیدی در مواجهه با ارزیابان حرفهای