دوره آموزشی مدل کسب و کار
-
سطح دوره: حرفه ای
-
نوع دوره: حضوری و آنلاین
-
مدرس: سید علیرضا بطحایی
-
مخاطب: کلیه مدیران عامل کسب و کارهای کوچک و متوسط ، مدیران برنامه ریزی استراتژیک
-
تعداد جلسه: 4
-
تاریخ برگزاری جلسه16 ، 17 ، 23 و 24 شهریور 1404
-
ساعت برگزاری جلسه18:00 الی 22:00


جهت ثبت نام در دوره با ما تماس حاصل فرمایید
هر کسبوکاری، برای موفقیت در بازار نیاز به مدلی شفاف، منسجم و ارزشآفرین دارد.
مدل کسبوکار، زبان مشترکی است که فعالیتهای اصلی سازمان را حول ایجاد، ارائه و دریافت ارزش تعریف میکند.
دوره آموزشی «مدل کسبوکار» به گونهای طراحی شده است که شرکتکنندگان را با اصول طراحی بوم مدل کسبوکار، تحلیل اجزا، شناسایی فرصتهای نوآوری و تدوین مدلهای رقابتی آشنا کند.
در این مسیر، فراگیران میآموزند چگونه ایدههای خود را به ساختارهای عملیاتی و درآمدزا تبدیل کرده و با درک بهتری از محیط کسبوکار، تصمیمهای راهبردی بگیرند.
دستاوردهای دوره
تسلط بر مفاهیم اصلی مدل کسبوکار و اجزای آن
مهارت در طراحی و ترسیم مدل کسبوکار با استفاده از ابزار Business Model Canvas
شناخت انواع الگوهای موفق مدل کسبوکار (B2B، B2C، SaaS و غیره)
توانایی تحلیل مدلهای کسبوکار رقبا و ارائه استراتژیهای بهبود
کسب توانایی در توسعه مدلهای نوآورانه متناسب با نیازهای بازار
آمادگی برای ورود به پروژههای طراحی و بازآفرینی کسبوکار
سرفصل های دوره

1- مبانی مدل کسبوکار

تعریف مدل کسبوکار و تفاوت آن با طرح کسبوکار / اهمیت و نقش مدل کسبوکار در موفقیت سازمان

2- معرفی ابزار Business Model Canvas

۹ بلوک اصلی مدل کسبوکار (BMC) / نحوه ترسیم و تکمیل بوم مدل کسبوکار / کار عملی: طراحی بوم اولیه برای یک ایده کسبوکار

3- تحلیل و توسعه مدلهای کسبوکار

تحلیل ارزش پیشنهادی (Value Proposition) / شناخت مشتریان و بخشبندی بازار (Customer Segments) / کانالهای ارتباطی، توزیع و فروش (Channels) / جریان درآمدی (Revenue Streams) و ساختار هزینه (Cost Structure)

4- نوآوری در مدل کسبوکار

روشهای نوآوری در مدلهای کسبوکار موجود / بررسی نمونههای موفق داخلی و بینالمللی / مدلهای کسبوکار دیجیتال، اشتراکی، پلتفرمی و شبکهای

5- اعتبارسنجی و پیادهسازی مدل کسبوکار

آزمون فرضیات کلیدی مدل کسبوکار / طراحی MVP (محصول کمینه پذیرشپذیر) / تحلیل ریسکها و چالشهای اجرایی

6- پروژه عملی

طراحی مدل کسبوکار برای یک پروژه واقعی یا ایده شخصی / ارائه و دفاع از مدل کسبوکار طراحی شده