دوره تربیت کارشناس حرفه ای مدیریت استراتژی و هوش کسب و کار
-
سطح دوره: حرفه ای
-
نوع دوره: حضوری و آنلاین
-
مدرس: سید علیرضا بطحایی
-
مخاطب: کلیه مدیران و کارشناسان واحدهای برنامه ریزی و یا سیستم و روش ها
-
تعداد جلسه: 4
-
تاریخ برگزاری جلسه26 و 27 تیرماه و 2 و 3 مردادماه 1404
-
ساعت برگزاری جلسه9:00 الی 17:00


جهت ثبت نام در دوره با ما تماس حاصل فرمایید
در دنیای پرشتاب و رقابتی امروز، موفقیت سازمانها در گرو توانایی آنها در تدوین استراتژیهای هوشمندانه و استفاده از دادهها برای تصمیمگیریهای مؤثر است.
مدیریت استراتژیک، مسیر حرکت سازمان را ترسیم میکند و هوش کسبوکار (BI) ابزاری قدرتمند برای رصد، تحلیل و جهتدهی به این مسیر است.
دوره «تربیت کارشناس حرفهای مدیریت استراتژی و هوش کسبوکار» با هدف تربیت متخصصانی طراحی شده که بتوانند با ترکیبی از دانش استراتژی و تحلیل داده، به بهبود عملکرد سازمانها کمک کنند.
در این دوره، شرکتکنندگان با مدلهای استراتژیک، ابزارهای تحلیل محیطی، روشهای تدوین برنامههای استراتژیک و نرمافزارهای هوش کسبوکار آشنا شده و آماده ایفای نقشهای کلیدی در سازمانهای دادهمحور خواهند شد.
دستاوردهای دوره
- تسلط بر اصول مدیریت استراتژیک (تدوین، اجرا، پایش و بازنگری)
- آشنایی با ابزارها و تکنیکهای تحلیل محیط داخلی و خارجی (SWOT، PESTEL، 5 نیروی پورتر)
- مهارت در تحلیل دادههای سازمانی و طراحی داشبوردهای مدیریتی
- درک مفاهیم هوش کسبوکار و ابزارهای BI مثل Power BI
- توانایی تبدیل دادهها به اطلاعات و اطلاعات به بینش جهت تصمیمسازی استراتژیک
- توانایی مدیریت و ارزیابی عملکرد استراتژیک سازمان با رویکرد دادهمحور
سرفصل های دوره

1- مبانی مدیریت استراتژیک

تعاریف، مفاهیم و اهمیت مدیریت استراتژیک / سطوح و انواع استراتژی در سازمان

2- تحلیل محیط و تعیین موقعیت استراتژیک

تحلیل ذی نفعان و نیازها و انتظارات ایشان / تحلیل محیط خارجی (PESTEL, 5 Forces)/ تحلیل محیط داخلی (عملکرد ، منابع و قابلیتها، VRIO) / تحلیل SWOT و ماتریسهای تصمیمگیری استراتژیک

3- تدوین و برنامهریزی استراتژیک

تعیین چشمانداز، ماموریت و ارزشها / طراحی اهداف و شاخصهای کلیدی عملکرد (KPIs) / تدوین نقشه استراتژیک (Strategy Map)

4- اجرا و کنترل استراتژی

مدیریت تغییر و اجرای برنامههای استراتژیک / ارزیابی عملکرد استراتژیک با BSC (کارت امتیازی متوازن)

5- مبانی هوش کسبوکار

تعریف BI و اهمیت آن در کسبوکارهای امروزی / چرخه حیات هوش کسبوکار / داده، اطلاعات و دانش: تفکیک و کاربرد

6- ابزارها و تکنیکهای هوش کسبوکار

معرفی ابزارهای BI (Power BI، Tableau، Excel پیشرفته) / مصورسازی دادهها و طراحی داشبورد مدیریتی/تحلیل دادهها برای پشتیبانی از تصمیمگیریهای استراتژیک

7- پروژه عملی

تدوین استراتژی برای یک سازمان فرضی / طراحی و ارائه یک داشبورد مدیریتی BI برای رصد شاخصهای استراتژیک