دوره تربیت کارشناس حرفه ای مدیریت فرآیند کسب و کار
-
سطح دوره: حرفه ای
-
نوع دوره: حضوری
-
مدرس: سید علیرضا بطحایی
-
مخاطب: کلیه مدیران و کارشناسان واحدهای برنامه ریزی و یا سیستم و روش ها
-
تعداد جلسه: 3
-
تاریخ جلسه30 و 31 اردیبهشت و 1 خرداد
-
ساعت برگزاری جلسه9:00 الی 17:00


قیمت:
8,300,000 تومان
امتیاز : 0 از 5
در دنیای پرتلاطم امروز، سازمانها برای بقا و رشد نیازمند سازوکارهایی چابک، بهینه و هماهنگ هستند. مدیریت فرآیندهای کسبوکار (BPM) یکی از مؤثرترین رویکردها برای افزایش بهرهوری، کیفیت خدمات و محصولات و پاسخگویی سریع به تغییرات محیطی است.
دوره «تربیت کارشناس مدیریت فرآیندها» با هدف توانمندسازی متخصصان در زمینه تحلیل، طراحی، مدلسازی و بهبود فرآیندهای سازمانی طراحی شده است. در این دوره، فراگیران با مفاهیم کلیدی مدیریت فرآیند، استانداردهای بینالمللی نظیر BPMN 2.0، ابزارهای حرفهای و تکنیکهای نوین بهبود فرآیند آشنا میشوند و میآموزند چگونه در پروژههای واقعی، تغییرات مؤثر و پایدار ایجاد کنند.
با تکیه بر آموزشهای نظری، کارگاههای عملی و پروژههای کاربردی، این دوره فرصتی منحصر به فرد برای علاقهمندان به حوزه بهینهسازی فرآیندها و مدیریت تحول سازمانی فراهم میآورد.
دستاوردهای دوره
- تسلط بر مدلسازی فرآیندها با استفاده از استاندارد BPMN 2.0
- مهارت در تحلیل و بهبود فرآیندهای موجود در سازمان
- توانایی طراحی فرآیندهای بهینه بر اساس اهداف استراتژیک سازمان
- آشنایی با نرمافزارهای تخصصی مدیریت فرآیند مانند visual paradigm و Visio
- آمادگی برای پیادهسازی پروژههای واقعی مدیریت فرآیند در محیطهای کاری
- توانایی مشارکت در پروژههای BPM، بهبود مستمر و دیجیتالسازی فرآیندها
- افزایش درک سازمانی و ارتباطات بینبخشی از طریق مدیریت فرآیند محور
سرفصل های دوره

1- مبانی مدیریت فرآیند کسبوکار

تعریف BPM و اهمیت آن در سازمانها / چرخه حیات فرآیند / نقش مدیریت فرآیند در موفقیت کسبوکار

2- تحلیل فرآیندهای کسبوکار

شناخت و تحلیل فرآیندهای جاری / کشف فرآیند (Process Discovery) / تکنیکهای مصاحبه و جمعآوری دادهها

3- مدلسازی فرآیند با استاندارد BPMN 2.0

اصول و نمادهای BPMN / ترسیم فرآیندهای کسبوکار/ سناریوهای عملی مدلسازی فرآیند

4- بهبود فرآیندهای کسبوکار

تکنیکهای بهبود فرآیند (Lean, Six Sigma, Kaizen) / شناسایی گلوگاهها و نقاط بهبود/ طراحی مجدد فرآیندها (BPR)

5- ابزارها و نرمافزارهای مدیریت فرآیند

معرفی نرمافزارهای پرکاربرد (Bizagi, Visio, visual paradigm و ...) / پروژه عملی مدلسازی و تحلیل فرآیند با ابزار

6- پیادهسازی و استقرار مدیریت فرآیندها

استراتژیهای اجرای BPM / تغییر مدیریت (Change Management) در پروژههای BPM / شاخصهای کلیدی عملکرد فرآیندها (KPIs)

7- فرآیندمحوری و تحول دیجیتال

ارتباط BPM با تحول دیجیتال / مقدمهای بر BPMS (سیستمهای مدیریت فرآیند کسبوکار) / آینده مدیریت فرآیندها