جاری سازی استراتژیک

فریمن-یا-ذینفعان

در مقاله جاری سازی استراتژیک می خوانید :

جاری سازی استراتژیک

جاری سازی استراتژیک

اجرای استراتژی عبارت است از تبدیل استراتژی انتخاب شده به اقدامات سازمانی به منظور دستیابی به اهداف و مقاصد استراتژیک. پیاده سازی استراتژی همچنین به عنوان روشی تعریف می شود که در آن یک سازمان باید ساختار سازمانی، سیستم های کنترلی و فرهنگ را برای پیروی از استراتژی هایی که منجر به مزیت رقابتی و عملکرد بهتر می شود، توسعه، استفاده و ترکیب کند.

ساختار سازمانی وظایف و نقش‌های توسعه ارزش ویژه را به کارکنان اختصاص می‌دهد و بیان می‌کند که چگونه این وظایف و نقش‌ها می‌توانند با هم مرتبط شوند تا کارایی، کیفیت و رضایت مشتری – ارکان مزیت رقابتی را به حداکثر برسانند. اما ساختار سازمانی به خودی خود برای ایجاد انگیزه در کارکنان کافی نیست.

یک سیستم کنترل سازمانی نیز مورد نیاز است. این سیستم کنترلی مدیران را با انگیزه های انگیزشی برای کارکنان و همچنین بازخورد در مورد کارکنان و عملکرد سازمانی مجهز می کند. فرهنگ سازمانی به مجموعه تخصصی ارزش ها، نگرش ها، هنجارها و باورهای مشترک بین اعضا و گروه های سازمان اشاره دارد.

فرآیند ۶ گانه استراتژیک

چارچوب استراتژی خود را مشخص کنید

استراتژی چیزی است که باید در هر کاری که انجام می دهید تعبیه شود. باید در DNA سازمان و افراد آن باشد. اما، از سوی دیگر، اگر تلاش نکنید تا آن را به صراحت بیان کنید، تمرکز یا کشش مورد نیاز را به دست نخواهید آورد. بنابراین، شما باید با یک چارچوب ساده شروع کنید که یک فرهنگ لغت استراتژی را معرفی می کند که همه بتوانند آن را درک کنند و پشت سر بگذارند. وقتی کسی می پرسد “اهداف استراتژیک ما چگونه پیش می روند” همه باید دقیقاً در مورد معنای واقعی آن در یک صفحه باشند.

ما شما را از طریق این رویکرد در راهنمای نحوه نوشتن یک برنامه استراتژیک راهنمایی می کنیم، جایی که شما همچنین یک الگوی رایگان را پیدا خواهید کرد که می توانید برای شروع سریع توسعه استراتژی خود دانلود کنید. این به شما راهی واضح برای صحبت در مورد اجرای استراتژی می دهد و از استفاده از اصطلاحات غیر ضروری اجتناب می کند. ما عمداً انتخاب کرده‌ایم که فقط یک بیانیه چشم‌انداز را به جای ترکیب محبوب‌تر «چشم‌انداز و مأموریت» بگنجانیم، زیرا متوجه شدیم که مردم برای درک تفاوت بین این دو تلاش می‌کنند. سردرگمی از هر نوعی آخرین چیزی است که هنگام صحبت در مورد اجرای استراتژی می خواهیم، ​​بنابراین ما فقط یک بیانیه چشم انداز را گنجانده ایم. اگر می خواهید عمق بیشتری به استراتژی خود اضافه کنید، از چارچوب استراتژی مانند کارت امتیازی متوازن یا افق های استراتژیک مک کینزی استفاده کنید. این راهنما را بخوانید تا به شما کمک کند تصمیم بگیرید کدام چارچوب برای شما مناسب است. با این حال، هر چهارچوبی را که انتخاب می‌کنید، مطمئن شوید که تا حد ممکن همه چیز را ساده نگه دارید. (همه فریم ورک های راهنمای ما این آزمون را با رنگ های بالا پشت سر می گذارند!).

طرح خود را بسازید

مرحله بعدی فرآیند اجرای استراتژی ما جایی است که شما شروع به ایجاد طرح خود خواهید کرد. اکنون که چارچوب(های) خود را آماده کرده اید، آماده هستید تا به سمت ایجاد واقعی برنامه استراتژیک خود بروید. ما یک راهنمای جامع در مورد نحوه نوشتن یک برنامه استراتژیک تهیه کرده‌ایم، بنابراین دیگر در اینجا به آن نمی‌پردازیم. اما با فرض اینکه از چارچوبی مشابه با چارچوب بالا استفاده می کنید، در اینجا نحوه ایجاد طرح خود را پیشنهاد می کنیم:

۱ . رهبران سازمان (بنیانگذاران، مدیرعامل، مدیران و غیره) را جمع آوری کنید تا در مورد دیدگاه شما به توافق برسند. ممکن است این کار را در یک کارگاه انجام دهید، اما از آنها بخواهید که به طور منظم با آن درگیر شوند. از آنها بخواهید این مقاله را بخوانند تا همه در یک صفحه باقی بمانند.

  1. ۲٫ در همان کارگاه شروع به یادداشت ارزش هایی کنید که سازمان دارد. آنها برای فرهنگ شرکت شما بسیار مهم هستند، بنابراین این پست را دنبال کنید تا روند کار را هموارتر کنید.
  2. ۳٫ در نهایت (هنوز در همان کارگاه آموزشی)، ۳ یا ۴ حوزه تمرکز استراتژیک را که تیم فکر می کند برای دستیابی به چشم انداز باید مورد توجه قرار گیرد، یادداشت کنید.
  3. ۴٫ مکث کنید. هنوز وسوسه نشوید که به سمت ایجاد اهداف استراتژیک بروید.
  4. ۵٫ چارچوب اصلی خود را به تیم(های) خود برگردانید و از آنها بخواهید که به طور مستقل ایده هایی را برای اهداف استراتژیک در هر منطقه تمرکز وارد کنند. ممکن است بخواهید به هر یک از اعضای تیم رهبری خود یک منطقه تمرکز اختصاص دهید و از آنها بخواهید که مسئولیت تکمیل آن منطقه تمرکز را بر عهده بگیرند. این یک راه عالی برای اطمینان از خرید محصول نهایی برنامه استراتژیک شما است.

 

 

  1. ۶٫ هنگامی که اهداف استراتژیک را مشخص کردید، دوباره به عنوان یک گروه دور هم جمع شوید و یک سری سوالات سخت از خود بپرسید:
  • اگر هر یک از این اهداف استراتژیک را تحت یک منطقه کانونی معین ارائه کنیم، آیا آن منطقه تمرکز را میخکوب خواهیم کرد؟
  • اگر همه مناطق تمرکز خود را تحویل دهیم، به چشم انداز خود خواهیم رسید؟
  • آیا ارزش های ما در این راه به ما کمک می کند یا مانع؟
  1. اگر در سراسر صفحه سبز هستید، زمان آن فرا رسیده است که برنامه استراتژیک خود را اجرا کنید.

KPI  ها را تعریف کنید

شما به راهی برای اندازه گیری پیشرفت به سمت اهداف استراتژیک خود نیاز دارید. به عبارت دیگر، مرحله ۳ راهنمای فرآیند ما برای اجرای استراتژی، تعریف KPIهای شما است. شاخص های کلیدی عملکرد یکی از قدیمی ترین ابزارهای مدیریتی هستند. و به یک دلیل خوب – آنها کار می کنند. آنها شما را در مورد پیشرفت خود صادقانه نگه می دارند و روی نتایج خود متمرکز می شوند. آنها باید به چراغ راه شما برای اجرای استراتژی تبدیل شوند. در اینجا چند نکته وجود دارد که می خواهید خودتان را انتخاب کنید – و چند نمونه از KPI که ما در تجارت SaaS خود استفاده می کنیم.

آنها را ساده نگه دارید: سعی نکنید نسبت های پیچیده ای را ارائه دهید که فقط گروه کوچکی از مردم آن را درک می کنند. آنها را برای همه افراد سازمان ساده و مرتبط کنید.

حداقل ۱ KPI برای هر یک از اهداف استراتژیک خود انتخاب کنید: بیش از یک مورد خوب است – اما تعداد کل سازمان را بیش از ۶ یا ۷ نگه دارید.

اندازه گیری آنها را آسان کنید: ما شاخص‌های کلیدی عملکرد عالی را دیده‌ایم که تنها سال‌ها پس از شروع استراتژی قابل اندازه‌گیری هستند. این به سادگی برای متمرکز نگه داشتن تلاش های اجرای استراتژی شما در روزهای اولیه کارساز نیست.

 

 

ریتم استراتژی خود را تنظیم کنید

  مرحله ۴ راهنمای فرآیند ما برای اجرای استراتژی جایی است که شما بر کسب و کار معمولی غلبه می کنید. نکته طعنه آمیز در مورد اجرای استراتژی این است که همه اهمیت آن را تصدیق می کنند، اما اغلب اولین چیزی است که وقتی کار سخت می شود فراموش می شود. مردم آنقدر درگیر روز به روز می شوند که زمانی برای تمرکز روی آیتم های تصویر بزرگی که سازمان را به جلو نگه می دارد، ندارند. این به سرعت تبدیل به یک چرخه خودشکوفایی می شود و یکی از رایج ترین دلایل شکست استراتژی ها است.

نحوه برخورد شما با  BAU

اغلب برای بحث در مورد پیشرفت جلسه داشته باشید : ما حداقل بررسی های سه ماهه را برای اهداف سطح بالاتر پیشنهاد می کنیم، اما ماهانه یک مکان عالی برای شروع تا زمانی است که همه چیز به پایان برسد.

شرکت کنندگان را تعیین کنید : حداقل به تیم رهبری نیاز دارید اما باید بقیه سازمان را نیز درگیر کنید. هرچه بیشتر با استراتژی کلی درگیر شوند، احساس مالکیت قوی‌تری خواهند داشت.

مراقب زمان باشید : زمان پایان را مشخص کنید و همیشه به آن احترام بگذارید. ۱۰ دقیقه آخر (یا هر تعداد که نیاز دارید) را به «مراحل بعدی» اختصاص دهید. بررسی پیشرفت بدون مراحل بعدی بی معنی است.

ساختار جلسه را از قبل تعریف کنید : در مورد چه معیارهایی صحبت خواهید کرد؟ برای چه مدت؟ از کدام گزارش ها استفاده خواهد شد؟

پیاده سازی گزارش استراتژی

مرحله ۵ راهنمای فرآیند ما برای اجرای استراتژی بر گزارش‌دهی تمرکز دارد.

اکنون که جلسات شما برگزار شده است، باید یک روش ثابت برای گزارش پیشرفت اجرای استراتژی خود انتخاب کنید. اهداف اصلی این گزارش باید عبارتند از:

ثبات

همه می دانند که چه چیزی را باید انتظار داشته باشند و قبل از جلسه (ها) چه چیزی را باید به روز کنند.

 

 

سادگی

گزارش باید دیدی اجمالی از چگونگی پیشرفت استراتژی ارائه دهد.

مسئولیت

اطمینان حاصل کنید که گزارش شامل نام صاحب هر هدف (پاسخگویی)، و همچنین نام افرادی است که واقعاً کارها را انجام می دهند (شناسایی).

نتیجه گیری

مراحل بعدی شما این گزارش نه تنها باید شامل نمای کلی از نحوه ظاهر استراتژی در حال حاضر، بلکه چگونگی پیشرفت آن در طول زمان باشد. سعی کنید یک دوره مقایسه یا نمودارها/نمودارهایی که پیشرفت در طول زمان را نشان می‌دهند تا اطمینان حاصل کنید که شتاب حفظ می‌شود، قرار دهید.

عملکرد را به استراتژی پیوند دهید

پنج مرحله اول راهنمای فرآیند ما برای اجرای استراتژی، اصول اساسی برای اطمینان از موفقیت شما در اجرای و اجرای استراتژی است. اما سازمان هایی که واقعاً موفق می شوند، آنهایی هستند که موفق می شوند اجرای استراتژی را در تار و پود وجود خود بگنجانند. یک راه آسان برای شروع این کار، ایجاد یک پیوند رسمی بین بررسی استراتژی و عملکرد است. هیچ چیز به مردم نشان نمی دهد که استراتژی چقدر مهم است تا زمانی که بر نظرات آنها و به طور بالقوه حتی پاداش و پاداش آنها تأثیر می گذارد. چند راه وجود دارد که می توانید این کار را انجام دهید. اول، روی یک سیستم مدیریت عملکرد سرمایه گذاری کنید که این پیوندها را در فرآیندهای منابع انسانی خود دارد. اما حتی اگر بازبینی عملکرد را به روش قدیمی انجام می‌دهید، همچنان می‌توانید به کارکنانی که اجرای استراتژی را در نقش خود می‌پذیرند و می‌توانند به وضوح نشان دهند که چگونه مشارکت کرده‌اند، امتیاز خاصی اعطا کنید. دوم، مدیران خود را تشویق کنید تا به طور منظم با مردم درباره استراتژی صحبت کنند. در نهایت، استراتژی خود را در معرض دید افراد خود قرار دهید. اگر استراتژی خود را فقط در پاورپوینت ارائه دهید، مردم آن را به خاطر نمی آورند. به افراد خود کمک کنید تا با این طرح هماهنگ شوند و به آنها دسترسی داشته باشید.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

جهت دریافت خدمات با ما در تماس باشید

درخواست سریع مشاوره