مدیریت خلاقیت و نوآوری

فریمن-یا-ذینفعان

در مقاله مدیریت خلاقیت و نوآوری می خوانید :

۱۲

شاید مشکل این نباشد که شما خلاق نیستید، بلکه ممکن است از روش‌های اشتباه برای ایده‌پردازی و ایده‌پردازی استفاده کنید. خلاقیت و ابزارهای نوآوری موفق می تواند به شما کمک کند حتی در سخت ترین مسائل نیز کار کنید. با تغییر روشی که در مورد حل مسئله فکر می کنید، می توانید چارچوب خود را دوباره ابداع کنید و راه حل های بیشتری تولید کنید. در این راهنمای کوتاه، معنای تمرین خلاقیت و مدیریت نوآوری و همچنین روش‌هایی را که می‌توانید برای الهام بخشیدن به ایده‌های اصلی برای هر مانعی که ممکن است با آن روبرو شوید، مورد بحث قرار خواهیم داد. اگر می‌خواهید بیشتر یاد بگیرید و با دیگران تمرین کنید، برنامه تفکر خلاق و طراحی ما را در نظر بگیرید.

مدیریت خلاقیت و نوآوری چیست؟

به زبان ساده، مدیریت خلاقیت و نوآوری عمل ایجاد تعادل بین خلاقیت و نوآوری در محل کار شما است.

تقویت تفکر خلاق می تواند یک تلاش دشوار باشد، به خصوص در یک محیط کاری. خلاقیت همیشه به طور طبیعی به وجود نمی‌آید، و غیرمعمول نیست که کارکنان در مواقعی احساس گیرکردن کنند، به‌ویژه زمانی که ضرب‌الاجل‌ها نزدیک می‌شوند و عوامل استرس‌زای اضافی وجود دارد. ایده پردازی راه حل یک اصطلاح دیگر برای ارائه ایده و راه حل های جدید و مدیریت خلاقیت می تواند کارهای دشواری باشد.

اینجاست که مدیریت نوآوری وارد می‌شود. با استفاده از ابزارهایی که برای کمک به پرورش خلاقیت و تشویق ایده‌های نوآورانه طراحی شده‌اند، بهترین تکنیک‌های مدیریت نوآوری می‌تواند به شما در حل مشکلات کمک کند، از جمله مشکلاتی که برای سال‌ها به تعویق انداخته‌اید.

چند کلمه در مورد خلاقیت و نوآوری: ممکن است مفاهیم مشابهی به نظر برسند، اما به دلیل تمرکز آنها تفاوت قابل توجهی بین این دو وجود دارد. خلاقیت معمولاً حول فکر و دانش اصلی متمرکز است که پتانسیل را آزاد می کند و بخشی جدایی ناپذیر از تولید ایده است. از سوی دیگر، نوآوری برای تبدیل ایده خلاقانه ای که به ذهن شما می رسد به یک راه حل قابل اجرا استفاده می شود. دست در دست هم، آنها راه های قدرتمندی برای ایجاد اختلال و انطباق، و ایجاد ایده عالی بعدی هستند، که در دنیای همیشه در حال تغییر امروز اهمیت فزاینده ای دارد.

چگونه ایده های خلاقانه را طوفان فکر کنم؟

اگر به دنبال تشویق ایده های جدید از تیم خود هستید، این روش ها را برای شروع امتحان کنید:

ایده پردازی سریع: همه افراد در یک گروه تا حد امکان ایده های خود را در یک محدوده زمانی معین یادداشت می کنند. طوفان فکری نمی تواند به راحتی با عنصر سرعت خودسانسوری کند. هیچ یک از این ایده‌ها نباید به شکلی درآیند یا از طریق آن فکر کنید، حتی تکه‌ها یا تکه‌های آن هم خوب هستند. ایجاد ایده های بد می تواند در را برای ایده های خوب باز کند. این را می توان برای جاری شدن آب میوه انجام داد.

طوفان فکری با استفاده از رسانه‌ها و تنظیمات مختلف: برخی افراد متوجه می‌شوند که وقتی روی یادداشت‌های چسبناک رنگارنگ باشد، بهتر می‌توانند طوفان فکری کنند، و برخی دیگر متوجه می‌شوند که می‌توانند ایده‌های خود را بهتر با یک تخته سفید و تعداد انگشت شماری نشانگر پاک‌کننده خشک بیان کنند. تشویق فرآیند خلاق به طور جمعی در محیط های مختلف، با استفاده از ابزارهای مختلف. طوفان فکری به صورت فردی و گروهی.

طوفان چهره: یک فرد مشهور را انتخاب کنید و سعی کنید حدس بزنید که چگونه مشکلی را که با آن روبرو هستید حل می کند. با انجام این کار، قادر خواهید بود به مشکل خود از منظر دیگری برخورد کنید.

انفجار ستارگان: با توجه به مشکل، مشخص کنید که چه کسی، چه چیزی، چه زمانی، کجا و چرا. با درک مشکل درون و بیرون، زمان بهتری برای یافتن راه حلی برای آن خواهید داشت.

چگونه یک فرآیند نوآوری ایجاد کنیم؟

بنابراین تیم شما یکسری ایده های جدید دارد، بعد چیست؟ چند مرحله وجود دارد که می توانید برای ایجاد یک روش حل مسئله خوب و تبدیل شدن به یک استاد خلاقیت بردارید. در زیر نمونه ای از فرآیند نوآوری گام به گام آورده شده است.

  • با مشکلی روبرو شوید که باید حل شود.
  • مشکل را درست تعریف کنید.
  • یک فعالیت طوفان فکری را انتخاب کنید تا خلاقیت شما ایجاد شود.
  • مطالب مرتبط را جمع آوری کنید و با در نظر گرفتن راه حل ها و رویکردهای مختلفی که می توانید برای حل مشکل در پیش بگیرید، روی آن کار کنید.
  • ایده خود را با هم تیمی های خود در میان بگذارید تا قابلیت آن را بسنجید.
  • قبل از بازگشت به مشکل از آن دور شوید.
  • اجرای ایده خود را شروع کنید.

این تنها یک نمونه از فرآیند خلاقیت و نوآوری است. آن را با تیم خود تمرین کنید تا ببینید چه چیزی باعث نوآوری برای شما می شود. می‌توانید فرآیند را تغییر دهید، مراحل مختلف را وارد کنید یا فرآیند متفاوتی را طراحی کنید که بهتر عمل کند. تفکر طراحی، فرآیند راه حل مبتنی بر آزمایش، ممکن است برای شما و شرکت شما کارساز باشد. با گذشت زمان می توانید ایده خود را به سرعت و کارآمد شروع کنید.

آیا نوآوری با خلاقیت شروع می شود؟

طبیعتاً نوآوری بدون خلاقیت اتفاق نمی افتد. تنها با ایده های خلاقانه می توان واقعاً راه حل هایی را نوآوری و اجرا کرد. دستیابی به نوآوری خلاقانه به دنبال یافتن فعالانه این الهام است. هنگامی که بتوانید راه حل های خلاقانه ای برای مشکل خود بیابید، بسیاری متوجه می شوند که این مهارت به سرعت نقش های رهبری را به راحتی در اختیار شما قرار می دهد.

به دلیل ارتباط کارآفرینی با خلاقیت و مدیریت نوآوری، تعداد زیادی از افرادی که تفکر طراحی را تمرین می کنند، کارآفرین می شوند. بسیاری از دانش آموزان در برنامه خلاقیت و طراحی آنلاین ما متوجه می شوند که یک انتقال طبیعی بین آن و برنامه نوآوری و کارآفرینی وجود دارد.

برنامه تفکر خلاقیت و طراحی به شما می آموزد که چگونه یک تمرین خلاق بسازید و خلاقیت خود را از طریق ایده پردازی، همدلی، نمونه سازی اولیه و جستجوی الهام بسازید. به طور منطقی، آنچه در زیر می آید برنامه نوآوری و کارآفرینی است که به دانش آموزان می آموزد که چگونه با استفاده از آن نوآوری ها و تیم های مشترک رهبری کنند. دانش‌آموزان آنچه را که در آن کلاس‌ها یاد می‌گیرند می‌آورند و آن‌ها را برای هدایت آن نوآوری‌ها نیز پیاده‌سازی می‌کنند.

توانایی تفکر، ایجاد و اجرای راه حل های خلاقانه نیاز به تمرین دارد. تشدید پتانسیل خلاق در توسعه نوآوری سازمانی شما می تواند از طریق فرآیندهای پیاده سازی انجام شود. خلاقیت در واقع می تواند جرقه نوآوری را ایجاد کند و نوآوری به نوبه خود می تواند انگیزه کارآفرینی را ایجاد کند.

خلاقیت و نوآوری در محیط کار چیست؟

برای تشویق بهترین ذهنیت های خلاقانه و نوآورانه در محل کار، شرکت ها باید به شدت از ارکان فوق پیروی کنند. نوآوری تنها زمانی می تواند اتفاق بیفتد که یک سازمان «آنطور که همه چیز می تواند باشد» را بپذیرد و «همانطور که هست» را رها کند. کارکنان باید یاد بگیرند که از تفاوت های ظریف در یک ایده از قبل تثبیت شده استفاده کنند و آنها را برای بهتر شدن تغییر دهند. نوآوری در سطح پایه “چه می شود” است، اینها فقط ایده هایی هستند که ممکن است کارساز باشند یا نباشند. پس از طوفان فکری و تولید این ایده ها، شرکت ها برای انتخاب بهترین باید برنامه آزمون و خطا را طی کنند. اما وقتی به ایده ای فکر می کنید، آن را اصلاح می کنید، پردازش می کنید و روی آن آزمایش می کنید تا آن را به محصول یا مفهومی حتی بهتر و بزرگتر تبدیل کنید. این محصول نهایی ثمره نوآوری شماست. یک محل کار فعال و خلاق را تشویق کنید. ایده های خلاقانه باید هنجار باشند. اهمیتی ندهید که ایده ها به عنوان کلیشه های اصلی شروع می شوند، رد نکنید، مشکل را توضیح دهید و چرا در بازار کار نمی کند. انتقاد سازنده و تمرین بهترین ابزار برای تشویق ایده های بهتر است.

چگونه خلاقیت و نوآوری باعث افزایش رشد و توسعه کسب و کار می شود؟

هوش خام فقط می تواند شما را به ماه برساند. برای رسیدن به ستاره ها باید سخت کار کنید و با هر اشتباهی رشد کنید. خلاقیت و نوآوری بهترین ابزار برای داشتن یک سرمایه گذاری تجاری هستند. مدیریت خلاقیت و نوآوری منجر به موفقیت کلی یک سازمان می شود، زیرا بهتر است یک گروه کاری متشکل از افراد خلاق سخت کوش داشته باشیم تا چند کارگر باهوش. ۶۱ درصد از کارگران در یک نظرسنجی اظهار داشتند که از نوآوری باز استقبال می کنند. خلاقیت ترکیبی از ترکیب دو تفکر مختلف است. واگرایی این افکار به کارکنان این امکان را می دهد که به راه حل ها و محصولات منحصر به فرد فکر کنند در حالی که همگرایی جریان ایده ها را بر اساس هدف سازمان متمرکز می کند و منجر به محصولات نوآورانه جدیدی می شود که می تواند به رشد و پیشرفت شرکت شما کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

جهت دریافت خدمات با ما در تماس باشید

درخواست سریع مشاوره